söndag, juni 05, 2005

Grymlings

Escuchando SRX me encontré con una sorpresa: un grupo sueco llamado Grymlings tiene en su haber una canción que se llama Mexico.

El álbum donde viene la canción se llama igual que el grupo, Grymlings y lo editaron este año. Pueden escuchar un pedazo de la canción en la siguiente dirección: track03_cropped.mp3
y aqui les va la letra.
Saludos
Alejandra

Mexico
Text & musik: Mats Ronander
Copyright © 2005 Grymlings

----------------------------------------------------

En droppe tid av bleka regn
kommer ner, kommer ner igen

kommer hem till dig igen
min älskling.

Mina vingar är brända av sol
min mun är full av förlorade ord
så säg inte ett ord i natt
min älskling

För allt jag såg i Mexico
var samma himmel som igår
försökte läka tiden i mitt sår
nånstans i Mexico.

Kom hem som ett kraschat plan
kom till en sönderbombad stad
tillbaks till en utbränd grav
igen.

Kollar upp vad hon gör ikväll
sms till en fuktig säng
som en sliten billig refräng
igen.

För allt jag såg i Mexico
var samma stjärnor som igår.
Du strök din hand längs mina år
nånstans i Mexico.

Ett vilset papper är allt jag har kvar
ställ inga frågor, jag har inga svar
frusen tår på min sidensjal
min älskling.

Långt borta är min nästa station
långt bort från denna blå garnison
enkel biljett till förlorad zon
min älskling.

För allt jag såg i Mexico
var samma stjärnor som igår.
Du strök din hand längs mina år
nånstans i Mexico.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade